1931 Norton CS1. Rare three-stay cradle frame. Matching numbers.

Classic-Bikes 153 Aufrufe ID: 73761
27500.00 Euro €

Veröffentlicht am 26/03/2025

Attribute

Telefon/Telephone 0045 53638956
Adresse des Verkäufers/Address of Seller*, Emailadresse Kopenhagen, Danemark

Beschreibung

This lovely Norton CS1 was despatched from the works on the 11th of December 1930 and must be one of the last CS1s to sport the rare three stay craddle frame. The CS1 has confirmed matching numbers for frame and engine. The engine number is also stamped on the base of the cylinder, which Norton sometimes did in the 1920-1930s, so again a matching unit.
The Norton is still on the same registration number as it was issued with in early 1931 and has had just 5 owners from new, two of them in the last forty years.
There is a 1973 log book issued by the authorities in the UK to replace the original brown log book. There is also an old tax disc from 1948 coming with the bike.
The compression is very good on the engine. Using the decompressor lever, you are in no doubt when it has been eased over compression. Ease the kickstart back up and the CS1 will fire in up in one resolute kick. The gears engage easily. All electrics function.
There is an oil tap fitted so the CS1 will not wet sump from standing still. I have seen quite a few internationals and CS1s in my time, and comparatively this is to original specification: the correct and original mudguards, correct petrol tank, correct front fork, correct rear rack etc. The CS1 is an older restoration that keeps up very well; the paint on the Lucas headlight is slightly tarnished and the chrome on the solid brass handlebar levers is coming off in places, but overall it presents very lovely indeed with a beautiful mellow patina.
The CS1 is the “Carroll" version of the Norton camshaft engine first introduced in 1927. The Carroll camshaft engine developed in to the International in 1933, a term yet to be used by Norton in 1931. Later on, and with much further development, it developed in to the Manx SOHC and DOHC engine of racing fame. However In 1931 the CS1 was not only the sole 500cc camshaft engined model on offer from Norton, it was also the sportiest and fastest on offer to the public.

Registered for the road with current UK V5 registration + all EU taxes paid (no taxes to pay when registering in the EU).

Please get in touch for more info, photos and a video.

DE:
Tür-zu-tür transporte nach Deutschland können problemlos arrangiert warden. Wir arbeiten immer mit dem besten und zuverlässigsten internationalen Motorradtransporter zusammen. Zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren, um unsere lösungen zu entdecken oder die Referenzen früherer Käufer zu sehen.

Standort

Kopenhagen
EU - All
Europa
Wegbeschreibung erhalten →
0045 5363xxxx
Century Limited
Century Limited
25 aktive Artikel
Zuletzt online vor 15 Stunden
Registriert vor 10 Jahre
EU - All, Europa
0045 5363xxxx
Profil des Verkäufers Alle Artikel des Verkäufers (25)

Vorsicht!

Zahlen Sie niemals eine Anzahlung auf ein Bankkonto ein, bevor Sie nicht den Verkäufer getroffen und einen Kaufvertrag unterzeichnet haben.
Kein seriöser privater Inserent verlangt eine Anzahlung, bevor Sie sich treffen.
Der Erhalt einer E-Mail mit einer eingescannten Identität bedeutet nicht, dass Sie den Absender identifiziert haben. Das tun Sie vor Ort, wenn Sie einen Kaufvertrag unterschreiben.
Artikel melden

Kürzlich angesehen

Westdeutschland, Germany
Kreidler Van Veen Zündapp Sachs 7 Speed engine
Self made engine out of the 60's/70's. Made with a Kreidler crank case and build in a 7 speed Sachs or Zündapp gear box. Zylinder is a upgraded Zündapp KS 50 water cooled cylinder with head. Gear box reduced to 6 speed because of FIM-regulation end of the 60's to limit the gear boxes to 6 speed! Very nice engine any build with a lot of Know-How. Nice to race...
Preis V.B.
Vor 2 Wochen Racing-Teile 362 Personen haben es gesehen
Preis V.B.
Preis V.B.
Haltern am See, Germany
Zündung Zündbox Ignition KAWASAKI H1R H2R KR750 neu NEW
New original Kokusan Denki ignition box for Kawasaki triple racer H1RA, H2R and 75-76 KR750
450.00 Euro €
vor 1 Monat Racing-Teile Neu Verkaufen 141 Personen haben es gesehen
450.00 Euro €
450.00 Euro €
Aachen, Germany
verschiedene Düsenreibahlen ab 0,15 mm bis 3,0mm, Düsenmeßlehre
Ein "Muß" für jeden Vergaser Fahrer um die Gammelspritbeläge aus den Düsen herauszuholen. Es handelt sich bei meinem Angebot um echte, durch Drehbewegung scharf schabende(!) Reibahlen -- Der schwarze Kunststoffhaltegriff ist fest aufgepresst. Das ist m.E. ein großer Vorteil gegenüber den Sätzen mit verstellbarem Universalhaltegriff, denn man kann gerade die ...
27.00 Euro €
vor 1 Woche Ersatzteile 307 Personen haben es gesehen
27.00 Euro €
27.00 Euro €
Bonn, Germany
Mikuni TM 38 Vergaser
Mikuni TM 38 ( Original , kein China Nachbau ) komplett mit Abstimmungspaket ( Düsenstöcke , Nadeln , Düsen ) Artikelzustand : Gebraucht ohne Schäden Preis 100,- Euro zuzüglich Versandkosten
100.00 Euro €
vor 1 Monat Racing-Teile 244 Personen haben es gesehen
100.00 Euro €
100.00 Euro €
CALPE, Europa
ANSAUGSTUTZEN DUCATI MONO
VERKAUFE EINEN NEUEN ALU ANSAUGSTUTZEN FUER DUCATI 126 / 160 SPORT.
45.00 Euro €
Vor 3 Wochen Ersatzteile Neu 125 Personen haben es gesehen
45.00 Euro €
45.00 Euro €
Valencia, Europa
Ducati Single rechte Motorseitenabdeckung Scrambler Mark3
Ducati 250 350 Scrambler, leere Seitenabdeckung rechts. Leichte Beschädigung am Außenring. Ansonsten in gutem Zustand. Ducati 175, 200, 250, 350 450 Scrambler, Mark 3, Monza, Match 1 usw.
30.00 Euro €
Vor 4 Wochen Ersatzteile Gebraucht Verkaufen 225 Personen haben es gesehen
30.00 Euro €
30.00 Euro €
Linköping, Sweden, Europa
Ducati beveltwin Rotors and and stators
Some stators needs repair were the cables are attached. One rotor is Higher for later Ducatis 50 Euro each or 450 Euro for all
50.00 Euro €
vor 1 Monat Ersatzteile 288 Personen haben es gesehen
50.00 Euro €
50.00 Euro €
England, Europa
2010 Tony Dunnel 350 Manx Norton
2010 Tony Dunnel 350 Manx Norton 81mm bore ultra short stroke Manx, one of four to this spec. For sale as my fathers 79 and needs his pension topping up. Built by Tony Dunnel in 2010, This bike is to a very high specification and is extremely competitive and a proven race winner in the right hands. It’s one of the quickest 350 Manxs and one of the best handl...
19000.00 Pound £
Vor 3 Wochen Classic-Racer 350 Personen haben es gesehen
19000.00 Pound £
19000.00 Pound £
0045 5363xxxx
Wollen Sie etwas verkaufen? Ein Konto erstellen
Nicht angemeldeter Benutzer
Hallo wave
Herzlich willkommen! Anmelden oder registrieren