You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Forum - www.classic-motorrad.de. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "H-JürgenR" started this thread

Posts: 958

Location: Am Rande der Osteifel..

Occupation: Pensionär......

wcf.user.option.userOption53: KTM Superduke Bj. 07 in black.

Hobbies: Motorräder.....

  • Send private message

1

Tuesday, March 15th 2011, 8:34pm

Neuer Benzinmotor so stark wie ein 8 Zylinder?

Entsteht hier ein neues Motorkonzept....??

http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte/…,750286,00.html

2

Tuesday, March 15th 2011, 10:46pm

Entsteht hier ein neues Motorkonzept....??

http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte/…,750286,00.html

Nö!

(furchtbarer Artikel übrigens!)

3

Tuesday, March 15th 2011, 11:29pm

Alles Schiet

viel zuviel Geraffel drin!
Wirkungsgrad verbessern heisst: Öfter Zünden --weniger Reibung!
Ergo: 2-Takt-Diesel mit definierter Fremdzündung---oder gleich ein Stromer
Peter_mit_der_Mito

This post has been edited 1 times, last edit by "Mito" (Mar 16th 2011, 10:59am)


Sandmännchen

High-Speed-Phlegmatiker

Posts: 89

Location: Bückeburg

Occupation: Werkzeug-Konstrukteur, Werkzeugmacher und Werkzeugbenutzer ;o)

wcf.user.option.userOption53: 2x Suzuki GT750J, T500J, GT250K, Fiddaman Kneeler F2 Suzuki 750

Hobbies: Suzuki 2-Takter, was sonst? Gibt´s noch andere Hobbies?

  • Send private message

4

Wednesday, March 16th 2011, 5:43pm

Klingt zwar interessant, wird aber an der aufwändigen Bauweise scheitern. Einfach viel zu viele Teile, die zwangsläufig irgendwann kaputt gehen werden.
:keeporder:

Similar threads

Rate this thread

Koenig-Logo