European Classic Series

  • Pressemeldung:



    Die Classic Endurance Meisterschaft ist entstanden!


    Mit der Unterstützung der UEM/FIM Europe ruft DG Sport, Veranstalter der Bikers’ Classics in Francorchamps und der 200 Miglia di Imola Revival, eine neue Meisterschaft ins Leben: die European Classic Series. Diese Endurance Meisterschaft wird Classic Motorräder vorbehalten sein und 2013 drei Läufe umfassen.
    Christian Jupsin und sein Team haben dem Programm der vorher erwähnten Veranstaltungen (Spa-Francorchamps und Imola) schon vor langer Zeit ein Langstreckenrennen eingeschlossen: 4 Stunden lang liefern sich Motorräder, die ausschließlich vor 1980 gebaut wurden, ein Rennen. Die Idee fand sofort Resonanz, sowohl bei den Teilnehmern, ob bekannt oder unbekannt, als bei den Zuschauern. Dass daraus eines Tages mal eine Meisterschaft entstehen würde, daran hatte wirklich niemand geglaubt. Heute jedoch ist der Traum Wirklichkeit.
    In diesem Jahr wird das Angebot erweitert: Zusätzlich zu den Rennen in Belgien und Italien, findet im spanischen Aragon ein Rennen im Rahmen des Motorland Classic Festival statt.
    Beim European Vintage UEM Cup gehen Teilnehmer aus vier verschiedenen Klassen ins Rennen: Die Maxi Classic für Motorrädern die vor 1982 gebaut wurden; Classic 1000 (vor Baujahr 81); 750 (ebenfalls vor Baujahr 81) und 750 TT (bis Ende 85).


    Die jeweiligen Fahrerteams setzen sich nach Belieben aus 2-3 Rennfahrern zusammen, die Träger einer anerkannten nationalen Lizenz sind. Es ist jedoch untersagt, dass Teams ausschließlich aus bekannten Fahrern bestehen, die allemal eine beachtliche Erfolgsbilanz vorweisen. Jedem Team müssen unbedingt bewanderte Amateure oder gentlemen drivers angehören.


    Ein Erfolg dieser neuen Meisterschaft ist auf Anhieb durchaus zu erwarten, da das Teilnehmerfeld doch meistens voll besetzt ist, wenn es sich um einen Le-Mans-Start handelt. Außerdem haben Rennställe die an den drei Rennen teilnehmen Anrecht auf eine besonders attraktive Ermäßigung bei ihrer Anmeldung.
    Das Reglement, das Anmeldeformular und weitere Infos sind auf folgender Seite verfügbar www.europeanclassicseries.eu


    Kalender


    20. April: Imola


    6. Juli: Spa-Francorchamps


    26. Oktober: Aragon

  • Beim European Vintage UEM Cup gehen Teilnehmer aus vier verschiedenen Klassen ins Rennen: Die Maxi Classic für Motorrädern die vor 1982 gebaut wurden; Classic 1000 (vor Baujahr 81); 750 (ebenfalls vor Baujahr 81) und 750 TT (bis Ende 85).



    ??? Was ist da Vintage oder Classic dran? Vintage ist fur mich vorkriegs und Classic bis 1973...ich wurde sagen nennt es Post Classic oder Youngtimer!

  • Noch is nichts entschieden !


    Man ist davon ausgegangen, dass die ersten Entscheidungen in den jeweiligen Gesamtwertungen nach den 4 Hours of Spa Classic fallen würden - ganz im Gegenteil.
    Das letzte Rennen der diesjährigen europäischen Langstreckenmeisterschaft bahnt sich an und in zwei der drei Fahrer-Klassen bleibt der Ausgang völlig offen. Der Termin auf der Strecke in Aragon (25.- 27. Oktober) wird die Entscheidung bringen.


    Einzige Ausnahme: Die 750-Klasse, wo das schweizerische Peppo Racing Team, mit Sandro Baumann und Roberto Germann, dank seines zweifachen Erfolgs nicht mehr vom Blue Flag Racing Team eingeholt werden kann, auch im Falle eines Ausfalls. In den beiden anderen Wertungen aber hegen mehrere Kandidaten Hoffnung auf den Gesamtsieg.
    In der Maxi Classic-Klasse dürfen noch 5 Teams von der Weltmeisterkrone träumen und in der Classic 1000cc sind es gar 7 Teams.


    In der letzterwähnten Kategorie müssen die Sieger aus Imola (Scuderia Officine Toscane) und aus Francorchamps (Van Dijk Laverda) sich die Führung teilen. Das deutsche Team Bongard Racing folgt nach guten Leistungen in Italien und Belgien nur einen Punkt hinterher. Die Franzosen vom Dudu Team und die Deutschen von T5Net haben lediglich 5 Punkte Rückstand. Die Belgier von GRT Performance und die Italiener vom Team Carlains können ebenfalls Ansprüche auf die Krone erheben.


    In der Maxi Classic-Klasse ist der Ausgang auch ungewiss. Zwei Teams belegen den ersten Platz der Gesamtwertung. Die Engländer vom Sweatshop Phase One und die Franzosen von Alf’s Classic Endurance fuhren konstant: Wenn der eine auf Platz 1 fuhr und folgte der andere auf Platz zwei – und umgekehrt. Der Ausfall in Spa des Team Moto Bel kommt den französischen Gewinnern aus Imola teuer zu stehen. Auch wenn sie ein weiteres Rennen gewinnen, so sind sie auf die Ergebnisse der Konkurrenz angewiesen. Sowie das Team Kaiser Classic Endurance haben sie ihr Schicksal nicht mehr in eigener Hand.


    Mehr Informationen : www.europeanclassicseries.eu

  • Suspense and indecision for the final race in Motorland Aragon!


    After having visited the tracks of Imola and Francorchamps, 45 teams will line up for the final race of the first season of the European Classic Series, taking place on the track of Aragon on the 25th and 26th of October. And an undecided final it is: two categories, namely the Classic 1000 and Maxi Classic, are still open. In the Classic 1000 category, not less than six teams are still in the running for the title. The Italians Bellucci/Segoni, who won in Imola, are leading the category for the moment, along with the Dutchmen Van Ruitenbeek/Jansen who won in Francorchamps. But both teams are still menaced by the Germans Bongard/Jendryke who might not be the fastest riders but are nonetheless very regular, they already booked two very interesting results. Also dangerous are the Frenchmen Dumont/Duvernay and the Germans Mueller/Schaeffer, who are on the second place. The Belgians Gossuin/Gossuin/Detournay and the Italians Vannucchi/Bisconti/Carlini have also good chances, especially in endurance with their machines built before 1980.
    In the Maxi Classic category, the debate is also still undecided. Two teams are leading here, both having the exact same results. The Englishmen of the team Sweatshop Phase One finished second in Italy and third in Belgium whereas the Frenchmen of the Alf's Classic Endurance team did the exact opposite. Both teams are watching each other carefully but are also keeping an eye on Moto Bel’, who won in Imola, and on Kaiser Classic Endurance, surprising winner in Francorchamps, they might still shake up the results.
    In the 750 category, the title has already been decided since the Belgian race. The Italians of the Peppo Racing team have already taken the maximum amount of points.
    More information on : www.europeanclassicseries.eu

  • European Classic Series


    A shorter yet very rhythmic finale in Motorland Aragon


    From 25 till 27 October, the track of Motorland Aragon welcomed the finale of the European Classic Series, the European Endurance Championship for classic motorbikes.


    Usually this type of race takes 4 hours, like the previous rounds in Imola and Francorchamps. But the race in Aragon only took 3 hours. This decision was taken after the night tests on Friday evening, when several team showed their concern regarding the visibility during the night on this track. In order not to risk the security of the participants, the race was cropped from 4 to 3 hours.


    The new timing had no effect on the course of the race and the enthusiasm of the teams to take the victory though. The final race was breath taking, from the very beginning till the bitter end, complete with mechanical troubles and few crashes.


    Team Moto Bel' had to deal with the mechanical issues, taking away all their hopes of finishing on top the championship. The same for Dudu Team, where a failing clutch didn't even let them fulfil 75% of the total distance of the winner, the minimum distance to classify.


    So the victory finally went to Team Guzzi Motobox, both riders dedicated their win to their father, Manel Segarra, an emblematic figure in the endurance world, who died earlier this year.


    Right after the Spanish riders came the English team Sweatshop Phase One, finishing on the second march of the podium and taking the victory in the Maxi Classic category.


    On the third place are the Germans of ACR1. Their 3rd podium spot however did not place them before Alf's Classic Endurance, so this British team finishes 2nd in the Maxi Classic category.


    Peppo Racing Team, who already took the crown in the 750 category after their win in Francorchamps was competing in the Maxi Classic category. The team could have even done better, if not for the crash of Sandro Baumann.


    In the Classic 1000 category, the suspense was complete at the beginning of this finale in Spain. The Italians of Scuderia Officine Toscane won thanks to a faultless race. GG Team and T5 Net fought hard which got them a 2nd and 3rd place.


    The Spanish team Galerna Taldea was the only one in its category hence the only one to score points. The team took a double victory by winning in the 750TT category and getting the European title of this category.


    The comments on the success of this first European Championship Classic Series are unanimous. We got a very positive feedback and are ready to start a new 2014 season, with a championship that will feature more races on the most beautiful European tracks. The organisers are already looking forward to welcome all the riders and the spectators, who were already well represented during the 1st season.


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  • The great return to
    Paul Ricard



    2013…for a première it turned out to be a major success ! So it is only normal that the European Classic Series will continue in 2014. The experience of the first season has allowed the promoter to get a better view on the expectations of the participants hence a few adjustments were made to the formula.
    On top of the Bikers Classics in Francorchamps (4, 5 and 6 July) and the Motorland Classic Festival in Aragon (24, 25 and 26 October), the sixth edition of the Sunday Ride Classic (4, 5 and 6 April), a most convivial event, will bring back, for the first time in 14 years, the machines of the great Endurance era to the 5,8 km long track with its famous Mistral straight line. Remember the Kawa Godier Genoud, Honda CB Japauto, Triumph Trident, BMW R 90/6, Suzuki GS 1000, etc ... This 4 hours race will finish at night, just like in the good old days.
    Also new is that DG SPORT is at the moment negotiating a round that would take place at the mythical Nürbürgring track. This would be programmed on 5, 6 and 7 September.
    A real championship giving the riders the joy of discovering new tracks and redeeming the investment in machines built before 1982.
    The technical rules and regulations will be similar, the programme still features four categories: Maxi Classic, Classic 1000, 750 and 750 TT.
    Riders aged under 30 will be allowed to participate from now on, provided that they share a seat with a rider aged over 50. A perfect occasion to witness some 'shock' duo's or to see father and son (or daughter) join forces !
    Pictures: European Classic Series
    For more information: http://www.europeanclassicseries.eu